6.HAFTA

ÖĞRETİCİ İÇERİKLER:

Öğretim Teknolojilerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı

Bilgi: Kant'ın 'Bilmeye cesaret et!' sözüyle tanımlandı.

Nicel sapkınlık

nitel sapkınlık kavramları açıklandı.

Neyi biliyoruz? sorusunun cevabında karar vermemiz gerektiğinden söz edildi.

7.kıtanın okyanusta çöplerin birikmesiyle oluştuğu ve yaklaşık 5 Türkiye büyüklüğünde olduğundan bahsedildi.

Öğretme: Öğrenmeyi meydana getirme sürecidir.

Tasarım: Tasarlama, ön görüde bulunma. Endişe duyulan şeyler üzerine kurulur.Yani var olan tasa üzerinden tasarım yapılır.



Beklentilerim elime geçenlerden az ise mutlu eder.

Beklentilerim elime geçenlerden fazla ise mutsuzluk sağlar.

Girdi kalitesi arttıkça çıktı yani ürün kalitesi artmaktadır.

Analiz ve planlamada önce tasarım yapacağımıza karar verilir. Analiz ve planlama sonucu tasarım oluşur.


                                        



                                      



Öğretim Programında hedefleri ve içeriği nasıl geliştireceğimizi belirlenir.

Öğretim sürecinin dört temel öğesi vardır:
-Hedefler
-İçerik
-Öğrenme-Öğretme Durumları
-Değerlendirme



ADDIE Modelinde ihtiyaç belirleme ile başlar analiz etme ile devam eder. 'Niçin' yapacağız soruları bizi ihtiyaçlarımıza götüreceğinden bahsedildi.



Bloom Taksonomisinden bahsedildi.

İLGİNÇ GELENLER:   Bilmeye cesaret et sözü çok anlamlıydı.


KATILDIKLARIM: Ders genel olarak çok katılımlı ve eğitici bir dersti. Tüm içeriye katılıyorum.           


KATILMADIKLARIM: Derste katılmadığım yer olmadı.

Quizizz uygulamasının kullanımı gerçekleştirildi. Aşağıda uygulama basamakları yer almaktadır.

1. Öncelikle https://quizizz.com/ web adresine giriş yapılmalıdır.



2. Açılan  sisteme kayıt için Login butonuna tıklanılmalıdır.



3. Daha önce kayıt yapılmışsa Kullanıcı Adı ve Şifre bilgileri girildikten sonra Login butonuna tıklayarak sisteme giriş yapabilir. Sisteme ilk defa kayıt yapılacak ise Click Here butonu tıklayarak işlem yapılmalıdır.

4. Next butonuna tıkladıktan sonra açılan ara yüzde gerekli tercih yapılır ve işleme devam edilir.


5. Sırasıyla “A Teacher”, “A Student” ve “A Parent” olarak herhangi biriyle işlem yapmaya devam edilir. Teacher seçeneği seçilip gerekli bilgiler girildikten sonra “Complete Sign Up” butonuna tıklayarak işleme devam edilir. Teacher seçeneği seçilip gerekli bilgiler girildikten sonra Complete Sign Up butonuna tıklayarak işleme devam edilir.   




6.Select Organization” putonuyla devam edilir.


7. Continue butonuna tıklayarak devam edilir.  Kayıt yapıldıktan sonra işlem yapabilmek için bir pencere açılır.



8.1 numaralı bölümde hazırlanacak test ile ilgili daha önce benzer hazırlanıp hazırlanmadığını kontrol etmek amacıyla “Find a quiz” seçeneği kullanılabilir. 2 numaralı bölüm quiz oluşturmak için kullanılan seçenektir.3 numaralı bölüm daha önce bireyin kendisinin oluşturmuş olduğu sınavların bulunduğu ve bu sınavlar üzerinde değişiklik yapılmasına izin veren seçenektir. 4 numaralı bölümde yapılan sınavlara kaç kişinin katıldığı, kimin en yüksek kimin en düşük puanları aldığı gibi detaylı raporlamanın bulunduğu ve bu raporları excel dosyası halinde bilgisayara indirmeye izin veren seçenektir. 5 numaralı bölümde her soru sonuna eğlenceli geri dönütlerin eklenmesine izin veren seçenektir. 6 numaralı bölümde daha önce oluşturulmuş ve popüler olur quizlerin bulunduğu alandır. 7 numaralı bölüm ise popüler quizlerin içerisinde bulunan soruların ön izlemesinin yapıldığı alandır.



9. Sınav hazırlamak için 2 numaralı bölümde bulunan “Create a new quiz” seçeneğine tıklayarak açılan ara yüzde sınav adı, tercihe bağlı olarak görsel seçerek ve dil tercihlerini işaretleyerek “Create Quiz” butonuna tıklayarak işleme devam edilir.

10.Açılan ara yüzde “Create new question” butonuna tıklayıp soru oluşturulabileceği gibi “Find an existing question” butonuna da tıklayıp daha önceden hazırlanmış sorular da eklenerek oluşturulabilir.

11. “Create new question” butonuna tıklanarak açılan ara yüzde soruların ekleneceği alan ve ön izlemesi bulunmaktadır. Burada soruyu yazıp tercihe bağlı olarak fotoğraf eklenebilir, sorunun şıkları eklenip doğru olan şıkkın sol tarafında bulunan tik işaretine tıklanır, alt tarafta bulunan sürenin ayarlanması yapılır ve “Save” butonuna tıklayarak devam edilir.

12. Açılan ara yüzde “+” butonuna tıklayıp tekrar soru eklenebilir. Eklenen soru ile ilgili “Edit” seçeneğinden düzeltme yapılabilir, soru kopyalanabilir ve soru silinebilir. Sağ üst köşede bulunan “Finish Quiz” butonu ise eklenecek sorular tamamlandıktan sonra bu butona tıklayarak oluşturulan sınav kaydedilebilir.

13. Bu ara yüzde not aralığı belirleyip, hazırlanan soruların hangi alanla ilgili olduğunu seçtikten sonra “Save quiz info” butonuna tıklayarak devam edilir.

14. Artık sınavınız hazır. “Live Game” butonuna tıklayarak devam edilir.



15. “Host Game” butonuna tıklanarak devam edilir.



16. Sınava katılacak bireyler “join.quiziz.com” adresine girdikten sonra sınav kodunu girerek sınava dahil olabilir.



17. Sınav işlemi tamamlandıktan sonra sınavın tamamlandığı ve alt tarafta sınava katılan bireyler görülmektedir.



18. Yapılan sınav ile ilgili raporlara ulaşmak için sol tarafta bulunan “Reports” butonuna tıklayarak erişilebilir. Raporların bilgisayara indirilerek incelenmesi için sağ tarafta bulunan indirme butonuna tıklanmalıdır.



19. Detaylı bilgilerin bulunduğu excel dosyası.



Aşağıda quiziz ile ilgili çalışmam bulunmaktadır.

https://quizizz.com/admin/quiz/628d3f6330064e001f01bfad

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ   Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek lisans B Sınıfı Bilgi ve İletişim Teknolojileri  dersi için hazırlanmış ola...